SEO و SEM چیست؟


SEO ~ Search Engine Optimization


سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت

هدف سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت اصلاح کدها و ساختار وب سایت برای بالا بردن شانس آن در کسب رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو است.
SEO وب سایت در حقیقت پروسه ای است که کمک می کند محتوای یک وب سایت ساده تر، راحت تر و به دفعات بیشتر در اختیار موتورهای جستجوگر قرار بگیرد.
SEO وب سایت اصلاح تمام کدها، حذف کدهای زاید، کاهش حجم صفحات، تنظیم چگونگی نمایش متن صفحه، نحوه لینک دادن صفحات به یکدیگر، چگالی کلمات در صفحه، مطابقت کدهای وب سایت با استانداردهای موجود و تمام آنچه که به خود سایت مرتبط است را به عهده می گیرد و انحام می دهدSEO وب سایت.


SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت

SEM ~ Search Engine Marketing

بازاریابی با موتورهای جستجوگر

SEM مخفف Search Engine Marketing و به معنای بازاریابی با موتورهای جستجوگراست. SEM به تمام پروسه افزایش بینندگان سایت و بالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر گفته می شود. در حقیقف SEO بخشی از SEM است. نمونه کارهایی که در SEM انجام می شود عبارتست از:
* انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت
* بررسی وضعیت فعلی وب سایت و رقبای آن
* اصلاح ساختار وب سایت
* تنظیم متا تگ ها و عناوین وب سایت
* سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت با سایر پارامترهای وب سایت
* معرفی وب سایت به موتورهای جستجوگر مختلف (SEO وب سایت)
* افزایش محبوبیت و پیوندهای وب سایت و مدیریت این عملیات
* تحلیل آمار وب سایت
* بالا بردن رتبه های صفحات وب سایت
* انتخاب موتورهای جستجوگر و سرمایه گذاری کردن بر آنها
* سئو، بهینه سازی و SEO اخبار وب سایت

Search Engine Optimization : SEO

سئو، بهینه سازی و SEO موتورهای جستجوگر برای وب سایت

زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایت ها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی و SEO صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.
موتورهای جستجو فقط کد های صفحات وب را می بینند و با آنالیز آنها به طبقه بندی سایت ها میپردازند حال آنکه مدیران سایت ها باید به نحوی فعالیت نمایند که سایت آنها هم برای موتورهای جستجو و هم برای کاربران جذاب باشد تا باعث جذب بازدید کننده و افزایش فروش محصولات یا معرفی خدمات به کاربران فراهم شود .

بهینه سازی و SEO وب سایت و صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند.
به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسأله الزامی است که سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.
علم بهینه سازی و SEO وب سایت برای موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند.
چرا باید در مورد SEOوب سایت بدانیم ؟
SEO وب سایت برای یک طراح و یا یک توسعه دهنده وب یک وظیفه و مسئولیت است و دانستن آن ضروریست.
اگر وب سایت شما یک وب سایت استاندارد سازی شده برای موتورهای جستجو نباشد شما تعداد بسیاری از بازدید کننده ها را از دست خواهید داد زیرا تعداد معدودی از افراد با نوشتن نام وب سایت شما درAddress Bar به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند.
موتورهای جستجو تنها راه شناساندن وب سایت شما در فضای مجازیست.

Search یا جستجوی عنکبوتی چیست؟


SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت
موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) crawlers پیدا و فهرست بندی می کنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمی کنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. یکی از کارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می دهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند.
یکی از تکنولوژی های معروف گوگل Spider-Search است که همین تکنولوژی باعث پیشرفت و طرفداری گوگل شد.
این تکنولوژی با خواندن مشخصاتی مانند تگ های Meta ، Title و بسیاری دیگر از تگ ها عمل میکند. این برنامه با جستجوی کلمات مرتبط یا برابر کلمه مورد نظر را پیدا می کند. حال بحث Page Rank مطرح می شود که صفحات به ترتیب مهمی و نامربوطی مرتب می شوند که بستگی به بازدید از آن وب سایت و درصد احتمال شباهت مشخصات صفحه با کلمه جستجو شده دارد.

البته باید بگویم شباهت کلمات اهمیت کمتری نسبت به بازدید از وب سایت دارد.

SEO وب سایت دارای دو بخش می باشد :

بخش داخلی و بخش خارجی

بخش داخلی :

منظور از بخش داخلی ابزارها و اعمالی هستند که شما می توانید بر روی وب سایت تان اعمال کنید مانند کدهای html ، کلمات کلیدی و لینکهای داخلی و در کل ساختار وب سایت، که برای سئو وب سایت خیلی تاثیر گذار است.

بخش خارجی :

منظور از بخش خارجی ابزارها و قسمتهایی از وب سایت هستند که شما کنترل کمتری بر روی آنها دارید مانند این که چه تعداد لینک به وب سایت شما وجود دارد، که این بخش هم اهمیت بسزایی در سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت دارد.
شما باید به این نکته توجه داشته باشید که مهمترین قسمت کار شما به عنوان یک بهینه ساز و SEO وب سایت و صفحات وب بخش داخلی وب سایت می باشد به این دلیل که اگر شما طراحی زیبا و مطالب با ارزشی در داخل وب سایت خود داشته باشید لینکها به وب سایت شما سرازیر خواهد شد بدون اینکه شما هیچ عملی انجام دهید.

12 نکته بهینه سازی، سئو وب سایت و SEO وب سایت


SEO وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو سایت، طراحی وب سایت، طراحی نرم افزار، پشتیبانی وب سایت

1: استفاده از بهترین کلمات کلیدی

اگر CMS شما قابلیت گذاشتن کلمات کلیدی برای مطلب را دارد حتما از کلمات کلیدی مرتبط با مطلب خود استفاده کنید.
بطور مثال اگر وب سایت شما مربوط به اخبار آی تی است بهتر است از کلمات زیر برای SEO وب سایت استفاده کنید:
اخبار آی تی,تکنولوژی آی تی,آی تی,IT,آخرین اخبار آی تی,آی تی ایران,آی تی جهان
ولی استفاده از کلمات زیر باعث گمراه شده موتور جستجوگر می شود:
دانلود، والپیپر,اخبار آی تی,اخبار ایران و جهان,اخبار آی تی,IT,دانلود,عکس,عکس های جالب,کاریکاتور,جوک

حتی برخی در تگ Meta خود از نام یا نشانی سایت های پربازدید استفاده می کنند که یک نوع سو استفاده از زحمات دیگران است! البته تازگی الگوریتم های جدیدی که موتورهای جستجوگر طراحی کرده اند به راحتی تشخیص می دهند که متاتگ ها درست استفاده شده اند یا خیر.

2.استفاده درست از تگ Title:

تگ title تگ ظریف در عین حال مهم ترین تگ از نظر SEO وب سایت است (البته بعد از متاتگ) . شما باید در تگ Title کلماتی کوتاه در عین حال با معنی بیان کنید. برای مثال : عنوان وب سایت – عنوان مطلب یا برای صفحه اصلی وب سایت تان فقط عنوان وب سایت باشد.
حتی سعی کنید اگر عنوان مطلب تان بلند است برای تگ Title اش از چیزی کوتاه استفاده کنید.

3.انتخاب نام درست فایل فارسی یا انگلیسی؟

استفاده از عنوان فارسی یا انگلیسی در نام فایل هر کدام مزایا و معایبی دارند. استفاده از نام فایل فارسی مثل: سرماخوردگی.html . خب این نام در مرورگر هایی مانند اینترنت اکسپلورر مانند این دیده می شود: %DF و … ولی مزیت استفاده از نام فارسی می توان به صرفه جویی در وقت و بالا آمدن پیج رنک می شود. ولی برای انگلیسی مزیت این است که در گوگل به راحتی شناسایی شده و باز هم پیج رنکش بالا می آید .

4.احتیاط سینتکس (Syntax) برای استفاده از تگ های Meta و Title

در SEO وب سایت مناسب تر است که در تگ Title کمتر از 66 کاراکتر استفاده شود.
در SEO وب سایت مناسب تر است که در تگ متا برای description کمتر از 160 کاراکتر استفاده شود.
و در SEO وب سایت مناسب تر است که برای keywords بیشتر از 5 کلمه استفاده نکنید.

5.استفاده از description در تگ Meta

این هم یکی از متاتگ های اساسی در SEO وب سایت هست که باعث می شه توضیح مختصری درباره وب سایت تون در پایین لینک نشون داده بشه که حتما باید توضیح کوتاه با 160 کاراکتر و کمتر باشد.

6.ایجاد یک صفحه با لینک های جالب : Internal links

در سایت خود حتما از لینک ها استفاده کنید و حتی الامکان تمامی محتوای صفحات را در یک صفحه بیان نکنید و به صفحات دیگر لینک دهید. حتی سعی کنید لینک ها خارج از وب سایت باشد
صفحه اصلی وب سایت شما باید تا حد امکان سبک باشد و مطالب را به چندین فایل تقسیم تقسیم کنید. اگر صفحه اصلی وب سایت شما با فرمت PHP است فایل index.htm و index.html و حتی الامکان default.aspx نیز بسازید تا به همان فایل php کاربر را هدایت کند. در همین صفحات هدایت کاربر را بعد از 3 ثانیه یا کمتر هدایت کنید و در این فایل ها تا حد امکان تگ های متا نشان دهید. هم چنین کلمات کلیدی و توضیحات و عناوین پست ها را با لینک قرار دهید. اما آن ها را مخفی نکنید.
وقتی در مورد لینک های داخلی صحبت می کنیم منظورمان همان لینک هایی هستند که درون وب سایت از یک صفحه به صفحه ی دیگر همان وب سایت اشاره می کنند، یعنی با کلیک روی آن شما به یک پیج دیگر از همان وب سایت هدایت می شوید.
در اینجا ما نمونه ای از نام های انتخابی "خوب" برای صفحات برایتان نمایش می دهیم:
http ://www.example.com/social-media-news
http ://www.example.com/2002/12/social-media-news

* نمونه ی نام های انتخابی "بد" برای صفحات وب سایت:
http ://www.example.com/UK/123212/5005.html
http ://www.example.com/socialmedianews
http ://www.example.com/id=7&sort=A&action=70