شبکه اجتماعی برندها با فالور زیاد



برند ها باید دارای شبکه های اجتماعی با فالور های بسیار زیاد باشند این عامل بسیار به رتبه بندی آن وب سایت ها در موتورهای جستجوگر کمک خواهد کرد و نکته مثبت در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خواهد بود.

* وب سایت هایی حساب کاربری تویتر با فالورهای زیاد دارند



حساب کاربری توییتر با فالورهاب زیاد نشان دهنده یک برند محبوب می باشد، و برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر تاثیر مثبت می گذارد.

* حساب کاربری وب سایت لینکداین (Linkedin)



داشتن حساب کاربری در شبکه اجتماعی لینکد این برای کسب وکارهای واقعی و شرکت معتبر برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر موثر خواهد بود.

* کارمندان برند در صفحه لینکداین (Linkedin)



در صفحه مربوط به برند داشتن پروفایل های لینکداین کارمندان شرکت برای رتبه بندی موثر خواهد بود.

* حساب کاربری های با ارزش برای شبکه های اجتماعی



حساب های کاربری ای در شبکه های اجتماعی وجود دارند که با دیدن آنها متوج قدرت آنها می شویم. مثلا یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی فالور های زیادی دارد با پست های اندک بسیار تفاوت دارد با یک حساب کاربری با فالورهای کم و پست های بسیار.

* برند را به وب سایت های خبری معرفی کنید



حتی وب سایت های خبری هم با هم رقابت دارند اخبار مربوط به یک برند معروف را زودتر اعلام کنند،

* استفاده از نام برندها در وب سایت ها



استفاده از برند های معتبر و معروف در وب سایت ها حتی اگر به وب سایتشان لینک هم نشده باشند در رتبه بندی آنها در موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایتشان تاثیر گذارند.

* آر اس اس (RSS)



آر اس اس برای وب سایت ها یکی از عاملین رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر می باشد.

* موقعیت مکانی شرکت ها



شرکت های واقعی برای خود یک موقعیت مکانی مخصوص دارند. موتورهای جستجوگر این عامل را از وب سایت شما دریافت می کنند و به عنوان یک اثر مثبت برای رتبه بندی هایشان استفاده می کنند.

* وب سایت هایی که باید مالیات پرداخت کنند.



بعضی موتورهای جستجوگر به وب سایت هایی که لازم است مالیاتشان را پرداخت کنند و به درستی این کار را انجام می دهند ارزش و رتبه قائل می شوند.

* جریمه توسط موتورهای جستجوگر



وب سایت هایی که متن و محتوای کم کیفیتی و نا مطلوبی دارند در نتایج جستجو رتبه کمتری خواهند گرفت.

* لینک دادن به همسایگی بد



لینک دادن به همسایگی بد (Bad Neighborhoods) یکی از عاملین رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر می باشد.

* تغییرات آدرس های نادرست صفحات وب سایت



تغییرات آدرس های صفحات وب سایت باعث سر در گمی موتورهای وب سایت می شود، آدرس یک صفحه وب سایت که ایندکس شده اگر تغییر پیدا کند موتورهای جستجوگر آنرا پیدا نکنند یک پوئن منفی برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود. همچنین وجود لینک هایی در وب سایت که شما را به صفحات نا موجود هدایت کند هم پوئن منفی در رتبه بندیشان خواهد بود. در صورت زیاد اتفاق افتادن این بند حتی ممکن است موتورهای جستجوگر وب سایت شما را دیگر ایندکس نکنند.

* پاپ آپ (Popup)



استفاده از پاپ آپ (Popup) ها یا تبلیغات مزاحم و آزار دهند در وب سایت ها به رتبه بندی آنها در موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایتهایشان تاثیر منفی می دهد.

* بهینه سازی درست وب سایت



خیلی از روش های بهینه سازی وب سایت وقتی از حالت طبیعی خارج شوند باعث کاهش رتبه بندی وب سایت شما می شوند، مثلا استفاده خیلی زیاد از کلمات کلیدی در یک صفحه وب سایت ، استفاده خیلی زیاد از لینک ها، استفاده خیلی زیاد از هدر ها، استفاده نامربوط متاتگ ها و ...

* بهینه سازی کامل یک وب سایت نه تنها یک صفحه



موتورهای جستجوگر بهینه سازی های وب سایت را برای کل صفحات وب سایت مورد بررسی قرار می دهند ، اینطور نیست که هر صفحه بصورت جداگانه برای رتبه بندی چک شود و رتبه و رنک و امتیاز های خودش را بگیرد، پس نباید کل هنر بهینه سازی خودتان را تنها روی بعضی صفحات خاص متمرکز کنید باید تلاش کنید کلیه صفحات درست بهینه سازی شوند.

* تبلیغات بالای خطِ تا (Fold)



اصطلاح روی Fold و زیر Fold معمولا در مورد صفحات روزنامه بکار می رود. روی Fold مربوط به اطلاعاتی می باشد که قبل از محل تای صفحه روزنامه قرار دارد و برای خواننده در نگاه اول قابل مشاهده است. زیر Fold در واقع مطالبی است که خواننده برای مشاهده آن باید تای روزنامه را باز کند. ناشران روزنامه معمولا سرفصل های اصلی که بیشتر مورد علاقه مردم هستند را روی Fold و اطلاعاتی که از درجه اهمیت پایینتری برخوردارند را زیر Fold قرار می دهند.
با ورود مفهوم Fold به دنیای دیجیتال، صاحبان سایت نیز باید با دقت بیشتری اولویت مطالب موجود بر روی صفحه را مشخص کنند تا کاربران سریع تر مطالب مهم سایت را مشاهده نمایند. اصطلاح Fold خطی است که اولین صفحه مشاهده شده توسط کاربر را از بخشی که کاربر برای دیدن اسکرول می کند، جدا می نماید. البته این خط تغییراتی خواهد کرد که این تغییر بستگی به رزولوشن صفحه نمایش کاربر دارد.
کارشناسان طراحی سایت معمولا بر اساس اهمیت مطالب و میزان تاثیر آن بر روی کاربر نسبت به قرارگیری مطالب روی Fold یا زیر Fold تصمیم گیری می نمایند.
موتورهای جستجوگر وب سایت هایی که تبلیغات زیادی در بالای خطِ تا دارند را برای رتبه بندی های خود امتاز منفی در نظر می گیرد.

* پنهان سازی بعضی لینک ها



بعضی سئو کاران میخواهند در وب سایتشان لینک های خارجی ای داشته باشند و همچنین می خواهند این لینک ها از دید کاربران اینترنت خارج باشند ، اینگونه اقداماتی که تلاس کنید لینک هایتان را از دید کاربران پنهان کنید در رتبه بندی موتورهای جستجوگر پوئن منفی می باشد.

* ارتباطات با وب سایت های وابسته



وب سایت های وابسته وب سایت شما برای رتبه بندی شما تاثیر دارند اما این تاثیرات بسیار اندک می باشد.

* محتوای خودکار ایده خوبی نیست



موتورهای جستجوگر وب سایت هایی که محتوای خودکار تولید می کنند را شناسایی می کند و در رتبه بندی آنها ارزش منفی می گذارد، پس این نوع تولید محتوا اصلا پیشنهاد نمی شود، برای تولید محتوای خوب و با کیفیت هیچوقت رایانه نمیتواند این کار به درستی را انجام دهد.

* پیج رنک ارزشمند است ولی به چه قیمتی؟



برای اینکه پیج رنک و رتبه یک وب سایت را بالا ببرید تمامی لینک های خود را nofollow نکنید، اگر شما همه لینک های موجود در وب سایت را فقط بخاطر گرفتن پیج رنک بالا nofollow کنید این عمل موتورهای جستجوگر را وادار میکند خیلی دقیق تر به وب سایت شما تمرکز کنند و بخواهند دریابند که موضوع چیست که اینطور کار شده است، در واقع اینطوری شما باعث میشوید موتورهای جستجوگر مو را از ماست شما بکشند.

* آی پی آدرس اسپم شده



اگر سروری که وب سایت شما در آن قرار دارد اختصاصی نباشد یک موضوع مطرح میشود، اینکه در سرور های اشتراکی که چندین وب سایت روی آنها قرار میگیرند یکی از وب سایت ها برای موتورهای جستجوگر اسپم شناخته شود این باعث می شود بقیه وب سایت هایی هم که روی آن سرور قرار دارند تحت تاثیر قرار بگیرند.

* متا تگ های اسپم



در متاتگ ها هم استفاده بیش از حد و نامعمول کلمات کلیدی برای موتورهای جستجوگر نشانه خوبی نیست. این موضوع برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت پوئن منفی می باشد.

* رشد ناگهانی تعداد لینک های وب سایت



در وب سایت اگر خیلی سریع تعداد زیادی لینک قرار بگیرد مثل خود ما برای موتورهای جستجوگر هم یک عمل غیر طبیعی به نظر می رسد وو این غیر طبیعی نبودن نشانه خوبی برای رتبه بندی نیست.

* جریمه های ربات های موتورهای جستجوگر



ربات های موتورهای جستجوگر بنا به سیاست ها و عملیات خودشان ممکن است بعضی وب سایت ها را جریمه کنند، که با برطرف کردن دلیل جریمه شدن وب سایت شما از لیست جریمه بیرون خواهید آمد. جریمه شدن توسط این ربات ها برای رتبه بندی وب سایت تاثیر منفی می گذارد.

* لینک های دریافتی کم ارزش و بی کیفیت زیاد برای وب سایت



دریافت لینک های بسیار زیاد از وب سایت هایی مثل انجمن ها، نظرات کاربران، تبادل بی ارزش برای موتورهای جستجوگر امتیاز خوبی نیست، حتی در رتبه بندی هم تاثیر منفی می گذارد.

* لینک های زیاد دریافتی غیرمرتبط



دریافت تعداد لینک های خیلی زیاد و غیر مرتبط با وب سایت شما هم برای موتورهای جستجوگر غیر طبیعی می باشد، چرا یک وب سایت باید لینک های زیادی از وب سایت های غیر مرتبط دریافت کند!

* لینک های غیر طبیعی



موتورهای جستجوگر همواره اعلام می کنند که لینک های غیر طبیعی بسیار در وب سایت شما برای رتبه بندی وب سایتتان تاثیر منفی خواهد داشت.

* لینک هایی دریافتی از یک آی پی آدرس



لینک های دریافتی بسیار از یک آی پی آدرس هم جزء غیر طبیعی به نظر رسیدن وب سایت می شود و در رتبه بندی وب سایت توس موتورهای جستجوگر تاثیر گذار است.

* انکر تکست های غلط



داشتن انکر تکست های غلط برای لینک هایی که به وب سایت شما فرستاده می شوند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر تاثیر منفی میگذارند.

* جریمه نقدی



بعضی موتورهای جستجوگر برای اشتباهات و خطاهای وب سایت های مشکل داراز نظر بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و انجام عملیات کلاه برداری از آنها برایشان جریمه نقدی در نظر می گیرند.

* فروش لینک های وب سایت